torsdag 6 oktober 2016

Fortbildning i Flipped Classroom

Min filmställning och jag väntar
på tåget.

Nu sitter min ställning och jag på tåget på väg hem från den första fortbildningen, som jag själv har hållit. Fortbildningen handlade om undervisningsmetoden flipped classroom, det omvända klassrummet. Jag berättade om vad det hela går ut på, mina egna erfarenheter från det senaste året, tips vad man skall tänka på då man börjar och lite andra praktiska tips. Jag hoppas att jag inspirerade någon av lärarna från Borgå och Lovisa, som deltog, att testa att flippa. Att flippa är en undervisningsmetod som jag starkt tror på och som jag gärna berättar om åt andra.

1 kommentar:

  1. Jag hade läst på före fortbildningen och it-sidan är så självklar för mig, så jag blev helt och totalt övertygad. Du har åtminstone "fräst" en lärare :-).

    SvaraRadera