Räkna med mig
torsdag 27 februari 2025

4 i rad - produkt

›
Bild på spelet "4 i rad - bråkprodukt" Idag blir det ett tips för de lägre årskurserna. En av mina favoriter är spelformen "4...
måndag 24 februari 2025

Fortbildning PÅ FINSKA

›
 Jaha. På torsdag ska jag få testa på att hålla en fortbildning på finska. Det ska bli spännande.  Vielä mahtuu mukaan! Viimeinen ilmoittaut...
torsdag 13 februari 2025

"Vem har ...? Jag har ...!"

›
Detta är en gemensam övning för hela klassen att beräkna en procent av ett tal. Det finns 90 kort som ska delas ut bland eleverna så att all...
torsdag 6 februari 2025

Situationsprocent

›
Igår på förmiddagen skulle jag ha en dubbellektion med 8or om procent. På grund av motivationsbrist blev det tröskelplanering. Innan lektion...
torsdag 30 januari 2025

Minicooper

›
Bild skapad med Adobe Express. På Matematikbiennalen 2020 i Växjö lyssnade jag på en föreläsning av Jonas Bergman och Anna Lindgren med rubr...
torsdag 23 januari 2025

Förhållande med AI

›
Jag har det senaste året försökt ta åt mig så mycket matnyttigt som möjligt gällande AI. Bland annat fokuserade jag höstens fortbildningar t...
torsdag 16 januari 2025

Multipikationsspel

›
Detta är ett spel som tränar multiplikation och faktorisering samt befäster begreppen faktor och produkt.   Spelets gång: Dela i klassen i g...
‹
›
Startsida
Visa webbversion

Om mig

Mitt foto
Nina
Jag undervisar matematik i Sarlinska skolan i södra Finland. Jag gillar laborativt material och att testa nya saker i undervisningen. Denna blogg är till för att inspirera, tipsa, ge idéer och bara gotta sig i allt härligt man kan göra med matematiken. Hoppas att du har nytta och glädje av materialet!
Visa hela min profil
Använder Blogger.