Räkna med mig
tisdag 31 januari 2023

Förhållande - paruppgift

›
I samband med att vi har gått igenom förhållande samt förhållandets värde har eleverna i par fått göra två uppgifter som sedan de övriga i k...
torsdag 12 januari 2023

Qwixx

›
Hoppas vårterminen har startat bra. Jag tänkte tipsa om ett spel med tärningar (som en lärare i Karis tipsade mig om i höstas. TACK för det!...
torsdag 15 december 2022

Likformiga trianglar

›
  Den här laborativa övningen passar bra att ta i samband med att man introducerat trigonometriska funktionen tangens och då man vill visual...
fredag 11 november 2022

Bråkiga chokladbollar

›
Bild: recepten.se Min kollega Sonja har gjort följande med sina femmor i Iniö. Hon beskrev det så här: " Mina elever i åk 5 behövde en ...
måndag 7 november 2022

4 i rad - polynomprodukt

›
Precis som jag gissade tog det inte länge innan jag skapade nästa "4 i rad". ( Länk till förra.) Den här övningen gjorde vi i sam...
torsdag 27 oktober 2022

4 i rad - bråkprodukt

›
Min kollega Trang tipsade mig om en rolig spelform, nämligen 4 i rad. Detta bråkspel är det första av den här sorten jag skapar, men jag har...
tisdag 11 oktober 2022

Vilket är störst?

›
Detta är en huvudräkningsövning, som jag gjorde i samband med kvadratrötter, men man kan egentligen tillämpa den på vilket område som helst....
‹
›
Startsida
Visa webbversion

Om mig

Mitt foto
Nina
Jag undervisar matematik i Sarlinska skolan i södra Finland. Jag gillar laborativt material och att testa nya saker i undervisningen. Denna blogg är till för att inspirera, tipsa, ge idéer och bara gotta sig i allt härligt man kan göra med matematiken. Hoppas att du har nytta och glädje av materialet!
Visa hela min profil
Använder Blogger.